vrijdag 18 maart 2016

Wie ben ik?

Ciao, mijn naam is Aaltje (tweede van rechts). Waarschijnlijk ben ik de enige Aaltje in Italië. Ik ben eigenaar en gastvrouw bij  "Agriturismo Ca’Betania" 

          

Vandaag start ik mijn blog. Ik wil mijn verhalen, ervaringen en recepten graag met jullie delen. Iedere vrijdag plaats ik een post en meestal doe ik daar een lekker recept bij.

In 2013 hebben wij, mijn man Bert & ik en onze 2 kinderen Bram en Jolein, het besluit genomen om onze droom waar te maken. We zijn verhuisd naar Italië. We hadden er natuurlijk lang over nagedacht en alle voor en nadelen afgewogen. Een groot nadeel was toch wel dat je dierbare familie en vrienden achter moet laten. Het was een lastige beslissing. Maar de droom hield ons wakker. We begonnen met plannen maken om een plek te vinden waar we die droom konden waarmaken.
Na een lange, maar mooie, zoektocht vonden we een authentiek boerderijtje in Mercatello sul Metauro in de regio Le Marche. Ons boerderijtje ligt op loopafstand van het dorp. Het ligt op een schitterende locatie in de heuvels van Montefeltro met een prachtig uitzicht over de Metauro vallei.


  
We zijn een Agriturismo gestart met daarbij een klein restaurant voor onze gasten. 
Ons bedrijfje heet Agriturismo Ca'Betania. We hebben 3 ruime appartementen en een klein restaurant met een zonnig terras. Hier kunnen onze gasten genieten van een heerlijke maaltijd en een goed glas wijn. 
We gaan ons bedrijfje uitbreiden met een minicamping. We hopen dat binnenkort alle vergunningen rond zijn en we kunnen beginnen met de graafwerkzaamheden. Nog steeds zijn we in de winterperiode bezig met renoveren en opknappen. Beetje bij beetje maken we het tot ons eigen plekje. Tot op de dag van vandaag zijn we alle vier nog steeds blij met de stap die we hebben gezet en voelen we ons thuis in Italië.



Ik heb een passie voor koken en onze gasten vinden het heerlijk om bij ons te eten. Ze zijn erg geïnteresseerd naar ons verhaal en ze waarderen gelukkig mijn kookkunsten. Dat doet me heel goed. Het geeft me veel positieve energie en plezier. 
Regelmatig geef ik workshops waarin ik samen met onze gasten kook. We maken verse pasta en streekgerechten uit de regio Le Marche. 





Onze gasten willen mijn recepten thuis ook graag uitproberen. 
Vaak moest ik nog snel even een A-viertje schrijven als ze al op het punt stonden om te vertrekken. Dat kan dus veel makkelijker en zo ontstond het idee van een kookblog.
In deze blog geef ik een beetje mijn keukengeheimen prijs. Niet alles natuurlijk want ik nodig jullie graag uit om ons een keer te bezoeken en mijn kookkunsten te ervaren. Met veel plezier kook ik een keer voor jullie en mét jullie!

Benvenuti
         
Dus bel eens aan bij "Agriturismo Ca'Betania".                                        


4 opmerkingen: