vrijdag 19 augustus 2016

Mi fuma la testa!



Mi fuma la testa...betekent zoiets als 'te veel aan je hoofd hebben'. Pas had ik zo'n moment...afgelopen zaterdag, het was wisseldag. Alle gasten waren vertrokken en in de middag zouden er nieuwe gasten komen. 
Zodra iedereen vertrokken was begonnen we met schoonmaken. Het liep op rolletjes en we waren bijna klaar. Ik had appartement Tre gedweild en toen ik klaar was trok ik de deur achter me dicht...oeps...waar had ik de sleutel?




Je raadt het al... de sleutel zat aan de binnenkant van de deur. En ook nog een beetje gedraaid, zodat we deze er niet uit konden duwen. Klein probleempje dus. 
Appartement Tre heeft ook nog twee grote ramen, maar die blijken steviger dan gedacht. Daarnaast is er een doucheraampje, maar die is nogal klein en zit vrij hoog. Dus moesten we op zoek naar een passende oplossing. En die oplossing heet:...Jolein! 














Gelukkig stond het doucheraampje open en wie kunnen we nou beter door het raampje laten kruipen dan onze mooie slanke Jolein. Ze vond het wel een beetje eng, maar zag er ook wel een uitdaging in.
Gelukkig was met haar hulp ons sleutelprobleempje super snel opgelost. Een uurtje later arriveerden de nieuwe gasten en zij konden gewoon via de deur naar binnen...Pfff!


















Onze nieuwe gasten was een grote Engelse familie van drie generaties. Ze hadden die avond een tafel bij ons gereserveerd voor het familie-diner. Ik had al vroeg in de ochtend het dessert gemaakt zodat het kon opstijven in de koeling. Ik had gekozen voor een dessert gebaseerd op het klassiek Italiaanse dolce tiramisu. Maar voor de zomer veel luchtiger en frisser en met veel minder calorieën. Na het eten pas je dus nog gewoon door het doucheraampje.




Zomer-Tiramisu.


Ingrediënten voor 6-8 personen:

500 g volle yoghurt
500 g mascarpone
50   g suiker
4 verse perziken ( of desnoods 1 blik perziken op siroop)
200 ml huisgemaakte perzikensiroop
Lange vingers



Bereiding:

Ik gebruik verse perziken. Snij de perziken in dunne partjes en kook ze in wat suikerwater (100 ml water en 2 el suiker) voor 3 minuten. Na het koken blijft er perzikensiroop over, dat gebruik ik om de lange vingers in te weken.
Meng de yoghurt, mascarpone en suiker door elkaar. Zorg ervoor dat de suiker goed oplost. Neem een ruime schaal (1,5 liter). Week de lange vingers in de siroop en bedek de bodem van de schaal.
Leg hierop een laagje perziken. Bedek met het mascarpone mengsel en maak een nieuwe laag. Eindig als laatste met het mascarpone mengsel en garneer met perziken en een paar gehakte nootjes.


Dit heerlijke dessert kun je met fruit naar keuze maken...ik zou zeggen leef je uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten