vrijdag 21 april 2017

Op 1 mei open?



Na mijn schooltijd ben ik als kokkin in een restaurant in Wanneperveen begonnen. Maar ook na mijn horeca-loopbaan bleef koken mijn grote hobby. Vroeger heb ik wel eens van een eigen restaurant gedroomd. En die droom wordt nu werkelijkheid. Binnenkort openen wij ons eigen restaurant Ca'Betania. 
Al drie jaar runnen wij met ons vieren onze agriturismo in Mercatello sul Metauro. Een écht familiebedrijf dus. Vooral in de zomer hebben we veel gasten. Ons plan was om een aantal keren per week voor onze gasten te gaan koken, Maar de realiteit is dat ik van mei tot september vrijwel ieder dag voor onze gasten in de keuken sta. Ik vind dat hartstikke leuk en mijn gasten gelukkig ook. Ik mag ook zeggen dat ze mijn kookkunsten best kunnen waarderen. Dat vind ik fantastisch. Koken is mijn passie en ik kan mijn creativiteit kwijt in de keuken. Ik krijg veel leuke en positieve reacties en dat geeft me heel veel energie.

Steeds vaker echter krijgen we aanvragen voor een etentje van mensen uit de buurt of van andere toeristen. Dat doen we ook graag, maar eigenlijk zijn we daar nog niet goed op ingericht. Met deze verbouwing gaat dat veranderen. We maken van onze eetkeuken nu een echt restaurant.

 











Deze week is er nog volop gewerkt aan de nieuwe ruimtes. De afwerking neemt veel tijd in beslag. Verbouwen in zo'n oud huis is toch een vak apart. We doen veel zelf, maar worden ook geholpen door een team van bouwvakkers. We maken lange dagen want ondertussen gaat het werk in de tuin ook gewoon door. 

Ik denk dat de bouwvakkers deze week hun werk afronden. Daarna moeten we zelf nog een flink aantal afwerkklusjes doen. Hier en daar wat aftimmeren, verven, invoegen en inrichten. En dan kunnen we open. Ik verheug me erop! Kom maar eens kijken (en eten). Het wordt hartstikke mooi.






















Ook de aankleding van de entree en het terras fleuren we op. Met twee grote plantenbakken, waarin we ook onze eigen kruiden gaan kweken. Lekker dicht bij de keuken. De oregano, rozemarijn, salie, tijm, munt, wilde venkel, basilicum, verbena en bieslook staan er al in. Over een paar weken klaar voor gebruik. Heerlijk en vers.


Deze dagen heb ik niet altijd tijd voor een uitgebreide maaltijd. Vandaag deel ik met jullie weer een snel, maar overheerlijk recept met verse ingrediënten. De smaken zijn prachtig in balans en dit pastagerecht heb je ook nog eens snel op tafel staan.


Tagliatelle met spinazie en Parmaham

Ingrediënten:

400 g tagliatelle
200 g Parmaham
1 kg verse spinazie
5 el olijfolie
2 teentjes knoflook, fijn gesneden
zout en peper
vers gemalen nootmuskaat


Bereiding:

Kook de tagliatelle volgens de gebruiksaanwijzing. De plakken Parmaham in een koekenpan in 1 el olijfolie een beetje uitbakken. Daarna op keukenpapier laten uitlekken en droog deppen. Gebruik weer de zelfde pan om de knoflook in 1 el olijfolie zachtjes aan te fruiten. Voeg de verse spinazie toe en warm onder voortdurend omscheppen goed door. Breng op smaak met vers gemalen nootmuskaat, zout en peper. Laat het in 3 tot 4 minuten goed warm worden. Meng als de tagliatelle 'a dente'gekookt is door de spinazie en leg alles op een mooie schaal. Leg de Parma ham er op en serveer er grof geschaafde Parmezaanse kaas bij. 


Buon appetito!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten